Licht durchgebrannt

GoodBruzzano

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Sunray
Hey, bei meiner sunray ist das Abblend/Fernlicht durchgebrannt. Nicht die HS1 birne sondern irgendetwas anderes aber ich kann es nicht lokalisieren🙁

Könnte mir jemand helfen?
 
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Kabel irgendwo eingeklemmt?
Wenns gequalmt hat, könnte man evtl. Schmorspuren sehen.
Sicherungen gecheckt?
 
Nicht unbedingt.
Da es sich ja bisher um einen Einzelfall handelt, würde ich von einem akuten Fehler in der Verkabelung ausgehen (Scheuerstelle, abgeknicktes Kabel, schlechte Verstöpselung mit hohem Übergangs-Widerstand, ...).
Für 'nen Kurzschluss gibt es viele Möglichkeiten.
 
Ist bestimmt bekannt aber musste hier sein , hat Brixton da was abgekupfert :eek:

ELECTRICAL THEORY BY JOSEPH LUCAS

Positive ground depends on proper circuit functioning, which is the transmission of negative ions by retention of the visible spectral manifestation known as "smoke". Smoke is the thing that makes electrical circuits work. We know this to be true because every time one lets the smoke out of an electrical circuit, it stops working. This can be verified repeatedly through empirical testing.

For example, if one places a copper bar across the terminals of a battery, prodigious quantities of smoke are liberated and the battery shortly ceases to function. In addition, if one observes smoke escaping from an electrical component such as a Lucas voltage regulator, it will also be observed that the component no longer functions. The logic is elementary and inescapable!

The function of the wiring harness is to conduct the smoke from one device to another. When the wiring springs a leak and lets all the smoke out of the system, nothing works afterward.

Starter motors were considered unsuitable for British motorcycles for some time largely because they consumed large quantities of smoke, requiring very unsightly large wires.

It has been reported that Lucas electrical components are possibly more prone to electrical leakage than their Bosch, Japanese or American counterparts. Experts point out that this is because Lucas is British, and all things British leak. British engines leak oil, British shock absorbers, hydraulic forks and disk brake systems leak fluid, British tires leak air and British Intelligence leaks national defense secrets.

Therefore, it follows that British electrical systems must leak smoke. Once again, the logic is clear and inescapable.

In conclusion, the basic concept of transmission of electrical energy in the form of smoke provides a logical explanation of the mysteries of electrical components especially British units manufactured by Joseph Lucas, Ltd.

And remember: "A gentleman does not motor about after dark."

Joseph Lucas "The Prince of Darkness"
 
Für die Fehlersuche solltest Du nun mit einem Messgerät die Durchgänge prüfen, dabei die Lampe rausnehmen. So kannst Du den Weg verfolgen und den möglichen Fehler eingrenzen. Rauch zeigt von Überlast, das sollte aber bei richtigen Verbindungen nicht passieren, weil ja gesicherter Stromkreis.

Bei Rauch aus dem Scheinwerfer fällt mir als Erstes die Fassung und die Anschlüsse an der Fassung ein. Hatte mal Probleme bei einem Schalter im Auto, der ist dann auch durchgeschmort, weil der Strom ja durch die Lampe begrenzt (kleiner als Sicherungsstrom) aber die Verbinding nur mehr ein paar Litzen hatte und so zum Heizkörper wurden -> Rauch und dann Game over.
 
Normalerweise fungiert eine Sicherung als Leitungsschutz um zB einen Kabelbrand zu verhindern, in der Regel schützt sie keine Verbraucher. Wenn all Sicherungen intakt sind und es trotzdem gequalmt hat gibt es ein gravierendes Problem und du musst wie @Chris66 alle Leitungen abstecken und auf Durchgang bzw Kurzschluss gegen Masse prüfen
Massekabel dürfen natürlich einen Durchgang zur Masse haben
 
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